De losse penvoering en het aanbrengen van het lavis zijn goed vergelijkbaar met de tekenstijl van Van Diepenbeeck bijvoorbeeld in de 'Familiegroep op een bordes' van de Fondation Custodia te Parijs die op de keerzijde een autograaf briefontwerp van Van Diepenbeeck heeft (cat. tent. Vlaamse Tekeningen uit de 17de eeuw verzameling Frits Lugt Parijs-Brussel 1971 nr. 23 pl. 72). De tekening te Brugge kan eveneens uit de veertiger jaren dateren. Omwille van de iconografie zou men een verband kunnen veronderstellen met het Antwerpwe ambacht der Vier Gekroonden maar de bestemming van de tekening is niet achterhaald. (Naar: C. Van de Velde Stedelijke Musea Brugge Steinmetzkabinet Catalogus van de tekeningen Brugge 1984 II p. 275). De Vier Gekroonde Martelaren is een groep van steenhouwers die - volgens de legende - vanwege hun christelijke geloof weigerden een beeld van Aesculapius uit steen te houwen waarop ze door keizer Diocletianus gemarteld werden en doornenkronen opgezet kregen.